انواع دوربین مداربسته

انواع

"انواع

دوربین مداربسته – دام (Dome Cameras)

دوربین های مداربسته دام طراحی ساده‌ای دارند و بیشتر برای نظارت سالن های انتظار و بخش های پذیرش، راه‌روها، فضای باز ادارات، انبارها، محوطه‌های پارکینگ و… مناسب هستند. لنز دودی دوربین های مدار بسته دام باعث می‌شود که مجرمان در تشخیص اینکه در مسیر لنز هستند یا نه به دردسر بیفتند.

بنابراین ممکن است کمتر از قرار‌گرفتن در مقابل دوربین مداربسته جلوگیری کنند. میزان اثرپذیری این دوربین های مداربسته در برابر ضربه، است که این ویژگی آنها را از تخریب و ضربات فیزیکی محافظت می‌کند. نصب دوربین های مداربسته دام بسیار آسان است و این دوربین های مداربسته می‌توانند روی دیوار یا سقف با زاویه دید مورد نظر نصب شوند.

دوربین مداربسته – بولت

دوربین های مداربسته بولت به‌خاطر اینکه لوله‌ای شکل و باریک هستند، دوربین های مداربسته ماتیکی نیز نامیده می‌شوند. این دوربین های مداربسته به‌خاطر شکل کوچکشان، بیشتر برای نظارت بانک ها و مؤسسات مالی استفاده می‌شوند. یک دوربین مداربسته بولت می‌تواند به‌طور نامحسوس در فضای باز یا داخل قرار گیرد و کمتر از دوربین های مداربسته باکس قدیمی و دیگر دوربین های مداربسته نظارتی ساختمان در معرض دید باشد.

دوربین های مداربسته بولت برای فضای باز، نظارت پیرامونی ساختمان در مقابل تخریب، آسیب و سرقت مقبولیت عام دارند. بسیاری از این دوربین های مداربسته دارای IP66 یا همان درجه حفاظت هستند که حفاظت از ذراتی مانند گردوغبار، شن و ماسه و باران و برف را تأمین می‌کنند.

به‌علاوه برخی از این دوربین های مداربسته، دارای مشخصه 3-axis یا 5-axis هستند که از سه یا پنج نقطه دسترسی برای تثبیت موقعیت بهتر دوربین مداربسته، قابل تنظیم هستند.

دوربین مداربسته IR

دوربین های مداربسته مادون قرمز یا IR، امکان ضبط تصویر در محیط کم نور و شب را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌سازند. به‌عبارت دیگر این دوربین های مداربسته می‌توانند تصاویر را از 200′ و بیشتر ضبط کنند. این دوربین های مداربسته همچنین با بردهای مختلف برای ضبط تصاویر از فاصله های مورد‌نیاز قابل استفاده هستند. بعضی از دوربین های مداربسته IR، مجهز به ویژگی مادون قرمز پیشرفته مانند: Smart IR و Full Frame Illumination برای بالا بردن کارایی در نور کم هستند.

Smart IR، به‌همان اندازه که سوژه نزدیک‌تر یا دورتر از دوربین مداربسته حرکت می‌کند، میزان نور مادون قرمز را برای روشن کردن صحنه، به‌طور خودکار تنظیم می‌کند. در نتیجه با نوردهی مطلوب و روشن، تصویری واضح که نه محو باشد و نه خیلی تاریک ایجاد می‌شود.

Full Frame Illumination یا (FFI)، روشنایی گسترده‌تری از IR ارائه می‌کند و تصویری واضح‌تر و درخشان‌تر در نور کم و شب ایجاد می‌کند. FFI پارازیت تصویر را با کاهش مصرف پهنای باند و ذخیره سازی کاهش می‌دهد.

دوربین مخفی

دوربین های مداربسته مخفی وقتی با یک سیستم امنیتی ادغام می‌شوند، یک لایه امنیتی قوی ایجاد می‌کنند. این دوربین های مداربسته داخل هر چیزی مانند دتکتور دود، نور افکن، ترموستات یا آداپتور و در واقع هر چیزی که از چشم انسان پنهان باشد، جاسازی می‌شوند.

یک دوربین مداربسته مخفی می‌تواند برای نظارت در کسب و کارهای مشخصی از جمله: صندوق های پول شمار، دفاتر بانکی، انبارها، سالن های انتظار، اسکله های بارگیری و حمل و نقل و کشتیرانی قرار گیرد. دوربین های مداربسته مخفی یا دوربین های مداربسته جاسوسی، امکان حفاظت مخفیانه کسب و کار را برای جلوگیری از دزدی یا تقلب کارکنان (بدون اینکه بدانند تحت نظر هستند) به صاحبان کسب و کار خواهند داد.

دوربین های مخفی کمک می‌کنند که سرقت‌های خارجی و داخلی (مانند سرقت کارمندان) که معمولاً همراه با تخریب، خسارت و اظهارات دروغ است، کاهش یابد.

دوربین مداربسته وریفوکال

دوربین های وریفوکال نصب و راه اندازی آسان تری نسبت به دوربین های مداربسته لنز ثابت دارند. این دوربین های مداربسته فاصله کانونی متغیری دارند و با تنظیم این فاصله، زاویه دید دوربین مداربسته نیز تغییر می‌کند. اگر شما یک دوربین مداربسته با لنز ثابت نصب کردید و می‌خواهید زاویه دید آن‌را تغییر دهید، باید دوربین مداربسته را از نصب خارج کنید و پس از بدست آوردن زاویه دید مورد‌نظر، آن‌ر‌ا دوباره نصب کنید. که اینکار می‌تواند به دیوار و خود دوربین آسیب برساند.

دوربین های مداربسته وریفوکال مجهز به لنز auto-iris هستند که این قابلیت امکان ضبط بهتر تصاویر در فضای باز با توجه به شرایط متغیر نوری را فراهم می‌کند.

دوربین مدار بسته PTZ 

دوربین های مداربسته PTZ برای نظارت فضاهای باز در سطح گسترده مانند محوطه‌های پارکینگ، مدارس و مراکز تجاری، فرودگاه ها و… مناسب هستند. دوربین های مدار بسته PTZ اغلب با عنوان دوربین مداربسته اسپیددام (speed dome) شناخته می‌شوند، زیرا توانایی سریع حرکت در جهات مختلف در کمتر از یک ثانیه را دارند. علاوه بر سرعت، این دوربین های مداربسته بسیار آسان کنترل می‌شوند و بسیار دقیق بر اشیاء تمرکز می‌کنند.

دوربین های PTZ همچنین قابلیت زوم بسیار قوی، بیشتر از دوربین های مداربسته ثابت قدیمی دارند. بسیاری از دوربین های مداربسته PTZ (اسپیددام)، زوم اپتیکال 10x(یا بیشتر) و زوم دیجیتال 36x (یا بیشتر) را برای نمایش جزئیات بیشتر تشخیص چهره یا پلاک ارائه می‌دهند.

صرف‌نظر از نوع دوربین مداربسته‌ای که شما برای نظارت کسب و کارتان انتخاب می‌کنید، رزولوشن، مسافت و زاویه دید نیز بسیار مهم است. علت چیست؟ اگر شما زاویه دید یا تصویری با رزولوشن بالا نداشته باشید، شما قادر نخواهید بود جزئیات مورد نیاز برای تشخیص چهره یا پلاک را ارائه و مدارک مورد قبول دادگاه را رسیدگی و مجرمان را محکوم کنید.

برای هر کسب و کاری بدون توجه به نوع حرفه یا ابعاد آن، راه‌اندازی یک سیستم نظارتی و امنیتی، مهم‌ترین سرمایه گذاری محسوب می‌شود. هر کسب و کاری تعهدات و مسؤلیت هایی برای حفظ امنیت کارکنان و مشتریان خود دارد که دارایی های ارزشمند و کالاها را از گزند سرقت و خرابکاری محافظت می‌نماید.

صنعت نظارت تصویری و دوربین مداربسته، به نوآوری ادامه می‌دهد و هرماه محصولات امنیتی پیشرفته به بازار می‌آیند. علی‌رغم تکنولوژی های نوآورانه و پیشرفته موجود در سیستم های نظارتی مدرن، آنها هرگز ارزان تر نشده اند.

بیشتر صاحبان کسب و کارها، متخصصان امنیتی نیستند و این یعنی اطمینان شما از سومند بودن چنین سرمایه گذاری ای ممکن است به چالش تبدیل گردد. خوشبختانه، روش هایی برای انتخاب بهترین تجهیزات و دوربین های مداربسته امنیتی مناسب کسب و کار شما و چگونگی اجرای آنها با مؤثرترین روش ممکن وجود دارد.

 

پنل پیامکی راهکاری برای اطلاع رسانی هدفمند 50% تخفیف خرید

کد تخفیف Alborzcctv-sms

 

در فروشگاه اینترنتی  می‌توانید انواع محصولات باکیفیت از معتبرترین برندهای جهان را انتخاب و خریداری نمایید و در صورت نیاز به مشاوره فنی کافی است با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. ما شما را در انتخاب بهترین سیستم نظارت تصویری و مناسب ترین پکیج دوربین مداربسته یاری خواهیم کرد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به alborzcctv.ir می‌باشد. Copyright © 2018 - 2022

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
مشاوره تلفنی رایگان
09354497200