مراحل تهیه دوربین مداربسته

جانمای

1. روی نقشه محل نصب دوربین های مداربسته را مشخص کنید.

نظارت بر تمام نقاط شرکت یا دفتر کار علاوه بر اینکه هزینه‌بر است، لازم هم نیست. پس شما باید ابتدا اماکن را اولویت‌بندی کرده و نقاطی که اهمیت بیشتری دارند را مشخص کنید.
نقشه شرکت یا دفتر کار خود را تهیه کرده یا بکشید و سپس نقاطی که احتیاج است دوربین مداربسته نصب شود را مشخص کنید. نقاطی که برای نصب دوربین مداربسته مشخص کرده‌اید را مجدداً چک کرده تا مطمئن شوید مانعی در دید دوربین مداربسته وجود نداشته باشد و همچنین دوربین بهترین زاویه دید را داشته باشد.
نقاط معمولی که احتیاج به نصب دوربین مداربسته دارند:
• درب‌های عقب و جلو
• پنجره‌های رو به خیابان
• اتاق‌ها
• پارکینگ
• راهروها
• راه‌پله‌ها

2. بهترین پکیج دوربین مداربسته متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

شما می‌توانید تمام تجهیزات را به‌صورت جدا خریداری کنید، اما خرید پک آماده و کامل دوربین مداربسته که شامل تمام تجهیزات مورد نیاز می‌باشد، ارزان تر و آسان تر است. سیستم حفاظتی و نظارت تصویری شما حداقل باید شامل 1 تا 3 دوربین مدار بسته HD یا تحت شبکه IP، یک دستگاه DVR یا NVR، سیم و کابل مناسب، آداپتور و فیش باشد.
شما همچنین می‌توانید از دوربین های مدار بسته بیسیم (وایرلس) استفاده کنید، مگر اینکه قصد نظارت بر فضای بزرگی را داشته باشید.

3. نوع دوربین مداربسته مورد نیاز خود جهت نصب را مشخص کنید.

بعد از اینکه مشخص کردید به چند دوربین مداربسته احتیاج دارید، سپس وقت آن است که نوع دوربین های مداربسته مورد نیاز خود را تعیین کنید. در ادامه برخی از انواع دوربین مداربسته را ارائه می‌دهیم و شما را در انتخاب نوع دوربین راهنمایی می‌کنیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته را هم مطالعه کنید.

نصب دوربین مداربسته بیسیم یا معمولی

نصب دوربین های مدار بسته وایرلس یا بیسیم آسان‌تر بوده و احتیاجی به سیم‌کشی ندارند، اما کارآیی و کیفیت دوربین با دورتر شدن از دستگاه تضعیف می‌شود. اگر قصد نظارت به مکان بزرگی را دارید، از دوربین های مداربسته سیمی استفاده کنید، در غیر این صورت احتمالاً دوربین های مداربسته بی سیم پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود.
نصب دوربین مداربسته خارجی یا داخلی
دوربین های مداربسته ای که برای نصب در فضای خارجی طراحی نشده‌اند، با بارش باران و رطوبت زیاد به‌سرعت آسیب می‌بینند، پس این مورد را نیز مدنظر قرار دهید. از این نظر دوربین ها به دو دسته داخلی (ایندور یا Indoor) و خارجی (اوتدور یا Outdoor) تقسیم می‌شوند.

قابلیت تشخیص حرکت

بعضی دوربین های مداربسته تنها وقتی حرکتی در محیط تشخیص دهند شروع به ضبط تصویر می‌کنند. ضبط تصویر تنها زمانیکه شخصی در محیط نصب دوربین مداربسته وجود دارد، باعث صرفه‌جویی فراوان در فضای ذخیره‌سازی و انرژی می‌شود.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی گوشی موبایل یا کامپیوتر و نظارت از راه دور

بسیاری از دوربین های مداربسته و مهم‌تر دستگاه های DVR یا NVR قادر به ارسال تصاویر یا در اصطلاح انتقال تصاویر روی گوشی موبایل و لپ تاپ می‌باشند. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد از هرجایی در جهان، از راه دور و از طریق اینترنت تصویر دوربین های مدار بسته نصب شده در منزل، محل کار یا شرکت را می‌دهند. برای اینکار تنها کافیست نرم افزار انتقال تصویر مورد نیاز را روی گوشی موبایل یا لپ تاپ خود نصب کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید.

4. نصب دستگاه DVR یا NVR و نمایشگر

برای ذخیره‌سازی تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته و بازبینی تصاویر، به یک دستگاه DVR یا NVRاحتیاج دارید. دستگاه DVR یا NVR تصاویر تمام دوربین های مداربسته را جمع‌آوری کرده و روی یک تلویزیون یا مانیتور نمایش می‌دهد. از طریق این دستگاه همچنین می‌توانید انتقال تصویر روی گوشی موبایل یا لپ تاپ انجام دهید.
دستگاه DVR و NVR دارای هارد دیسک می‌باشند که با توجه به ظرفیت هارد دیسک امکان ضبط تصاویر از یک روز تا هزاران ساعت را فراهم می‌کنند.
• اگر یک پکیج آماده دوربین مداربسته خریداری کنید، معمولا شامل دستگاه DVR یا NVR می‌باشد.
• تفاوت دستگاه DVR و NVR: دستگاه DVR همراه با دوربین های مداربسته HD کار می‌کند و دستگاه NVR همراه با دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP

5. تجهیزات را قبل از نصب تست کنید.

قبل از نصب تمام تجهیزات شامل کابل‌ها، دستگاه دی وی ار یا ان وی ار، دوربین های مدار بسته و نمایشگر را به‌هم متصل کرده تا مطمئن شوید به‌درستی در کنار هم کار می‌کنند.

برای یافتن بهترین سیستم دوربین مداربسته، باید عوامل متعددی مد‌نظر قرار گیرد. به‌طور کلی هیچ سیستم امنیتی منحصربه‌فردی وجود ندارد که برای تمام شرایط و نیازها مناسب باشد.
با این وجود این مقاله راهنمای مفیدی برای صاحبان خانه و کسب‌وکار است تا بتوانند بهترین سیستم نظارت تصویری که با شرایط‌شان هم‌خوانی بیشتری داشته باشد را خریداری نمایند. این راهنما به خریداران کمک می‌کند تا برخی نکات مهم را در هنگام انتخاب سیستم دوربین مداربسته خود در‌ نظر بگیرند.

 

پنل پیامکی راهکاری برای اطلاع رسانی هدفمند 50% تخفیف خرید

کد تخفیف Alborzcctv-sms

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به alborzcctv.ir می‌باشد. Copyright © 2018 - 2022

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
مشاوره تلفنی رایگان
09354497200